ПРЕДСТАВЯНЕ НА ЛЕКТОРА
ЕВГЕНИ СТАНИМИРОВ
Икономист, Ректор на Икономически университет – Варна
Професионални дезигнации:
Професор, Доктор по Маркетинг
Маркетинг, Бизнес управление, Личностно развитие, Комуникационни умения, Бранд мениджмънт
27 години академичен опит и 3 години опит в сферата на данъчната администрация; 14 години управлението и развитието на висше учебно заведение.

Свържете се с нашия екип
Направете заявка за корпоративен тренинг или индивидуална практика с лектора. Проверете свободни часове или текущи групови тренинги.
Повече за Проф. д-р Евгени Станимиров
Евгени Станимиров е български икономист и университетски преподавател, професор доктор по маркетинг. От 2019 г. е Ректор на Икономически университет – Варна.
През 1994 г. завършва специалност „Икономика и управление на индустрията“ в Икономически университет – Варна. Работи като данъчен служител. През 1998 започва академичната му кариера.
През 2005 г. получава ОНС „доктор“ (решение на ВАК). През 2008 г. придобива академичната длъжност доцент, а през 2014 г. става най-младият професор по маркетинг в България.
Дългогодишен ръководил на отдел „Учебна дейност и студенти“ в ИУ-Варна, а периода 2011 – 2019 г. е зам.-ректор по учебна дейност и акредитация, както и ръководител на катедра „Маркетинг“. В качеството си на ръководител на катедра администрира 3 проекти за обучение на студенти в ОКС „бакалавър“ (Маркетинг; Дигитални медии и ПР; International Business) и 4 проекти за обучение в ОКС „магистър“ (сред които съвместна програма с Nottingham Trent University – Великобритания).
Член е на управителния съвет на Асоциацията на специалистите по корпоративна социална отговорност в България и на управителния съвет на Съюза на икономистите в България.
Член на комисията за награда „Дигитален маркетинг“ към Фонд за подпомагане на талантливи студенти на ИУ-Варна.
Като университетски преподавател води широк спектър учебни дисциплини, част от които се изучават за първи път у нас. В лекциите му са включени:
- Маркетингов мениджмънт
- Бранд мениджмънт
- Маркетинг
- Брандинг
- Правни и етични принципи в рекламата и медийните комуникации
Има над 130 публикации в специализирани издания у нас и зад граница. Участва в над 50 консултантски бизнес проекти и повече от 30 научни и изследователски проекти (по линия на Световната банка и ЕС).
Международен опит
МАРКЕТОЛОГ С МЕЖДУНАРОДЕН ОПИТ като ръководител на проект по иновативна съвместна програма с Nottingham Trent University (Великобритания) и координатор на програмата UIF по предприемачество, креативност и иновации на Stanford University, Калифорния (САЩ).
Водил лекции към:
- Nottingham Business School (Великобритания);
- Висше училище по приложни науки, Вормс (Германия);
- International University (Sarajevo – Bosnia and Hercegovina);
- ISAG – European Business School (Португалия).
Експерт в областта на комуникациите, медийната и културната теория, както и на влиянието на новите технологии върху обществото.


Автор на книгите:
„Многомерна стратегия за вашия бизнес“
Как да изградите стъпка по стъпка стратегия за вашия бизнес през призмата на възвръщаемостта на инвестицията; да правите сами диагностика на фирмата си; да опознавате и разграничавате клиентите си, за да изготвяте правилни оферти; да откривате и усвоявате пазарни ниши; да извеждате уникални предложения за продажба; да дефинирате целите си.
„Белите петна в бизнеса“
Бели петна са онези пропуснати или неусвоени възможности, които могат да подобрят функционирането на всяка компания и да допринесат за по-добър личен живот. Те се свързват с недостатъчно разгърнат потенциал на идеите, хората, стратегиите; неспособност да се досетим как да решаваме определени проблеми; несполучливи опити да се възползваме от възможности.
„Бизнес в бързата лента“
Между бизнес, който просто осигурява комфорт,
и бизнес, който е позициониран в бързата лента, има съществена разлика. Но всичко се случва първо в главата ни и фактори, върху които
имаме контрол: мисли, мечти, емоции, цели, усилия, действия, постоянство, реакции към процеса и резултатите.
Послания на лектора
- Успехът е начин на мислене.
- Всеки ден се учим, а въпросите зависят от това, което сме успели да усвоим до момента.
- Който не вярва в собствения си успех, няма как да го има.
- В случай че искате бизнес в бързата лента, ще имате бизнес точно там и никъде другаде. Успехът първо се случва в главите ни.
- Начинът на мислене е най-мощният лост, който може да ни погуби или издигне – в зависимост от способността ни да го използваме.
- Всеки ден виждаме оплакващи се и отчаяни хора, които чакат някой да дойде и да се погрижи за тях – основният двигател на промяната сте самите вие.
- Залагайте на дълги мисловни вериги и не забравяйте, че всяко нещо си има цена.
- Правенето на бизнес много прилича на красива музика – за да въздейства, е необходим синхрон между инструментите.

„What ever the mind of man can conceive and believe, it can achieve.“
ИЗБОР НА ЛЕКТОР
Лекторът може да ви бъде полезен по посочените теми чрез организирани групови трениниги или програми, индивидуални решения или корпоративно ангажиране. Ползвани подходи – тренинги, менторство, консултиране.
Диамантените правила на комуникацията
НЕ ЗНАЯТ ЗА ВАС, А ИСКАТЕ РЕЗУЛТАТИ
- Какъв е проблемът на гениите, които са признати посмъртно?
- Защо се налага да излезем от караоке клуба и да спрем да припяваме онова, което казват конкурентите и клиентите.
КАК РЕНОВИРАМЕ, БЕЗ ДА ПОЗНАВАМЕ ОСНОВНАТА СИ СЪЩНОСТ?
- Какво търсят клиентите – различие или уникалност?
- Да станем по-креативни, но как?
- Иновациите са хубаво нещо, но кой плаща сметката?
- Основна същност или основни компетенции – на кое да заложим?
- Иновации или реновации – защо си въобразяваме, че откриваме топлата вода?
ОСЕМТЕ ДИАМАНТЕНИ ПРАВИЛА
- Да използваме диамантеното комуникационно правило – 8П.
- Комуникация от типа „изпиране чрез накисване“.
- Практически комуникационни съвети.
Пробуждане, Осмисляне, Съзряване
- Как да сме смислено различни - да грабнем вниманието на пазара чрез ползите, които предоставяме.
- Моделът за шестте вида талант в работата. Таланти, компетенции или разочарования.
- Философията на бизнеса и пресечните точки между успеха и щастието. Човекът без мечти плаща цена.
Как да управляваме имиджа на нашия бранд?
Какво е имидж на бранда?
Как да изградим успешна пазарна позиция чрез позитивен имидж?
Типология и структура на бранд имиджа.
Как да изследваме и измерваме имиджа на компанията и бранда си?
Управление на бранд имиджа чрез познаване на връзките между имидж, възприето качество, клиентска удовлетвореност и лоялност.
Полудневен тренинг
Как да управляваме взаимоотношенията с нашите клиенти?
Какво е необходимо, за да управляваме взаимоотношенията с нашите клиенти?
Как да опознаем поведението на клиентите?
Потребителска карта на преживяването.
Защо и по какви критерии да правим анализ на клиентите?
Видове кампании за управление на клиентски портфейли.
Управление на мрежи и управление в мрежи. Жизнен цикъл на клиента.
Шестчасов тренинг
Как да управляваме най-ценния си ресурс – времето?
Как да управляваме собствените си активности (самоуправление) съобразно ограничения отрязък от време?
Как да разпределяме ефективно времето си?
Набелязване на приоритетни области за работа.
Планиране на времето.
Майсторство на делегиране на задачи.
Полудневен тренинг
Как да правим бизнес диагностика със собствени сили?
Как да направим бърза диагностика на бизнеса си.
Как да формулираме маркетинговите цели пред бизнеса си (идентифициране на маркетингови възможности; сегментиране на пазара; избор на целеви пазар).
На какво да наблегнем в маркетингова си програма (маркетингови тактики и маркетингов бюджет).
Полудневен тренинг
Как да планираме стъпка по стъпка маркетинговата си дейност?
Как да направим бърз анализ на бизнес средата?
Как да формулираме маркетинговите цели пред бизнеса си (идентифициране на маркетингови възможности; сегментиране на пазара; избор на целеви пазар).
На какво да наблегнем в маркетингова си програма (маркетингови тактики и маркетингов бюджет).
Полудневен тренинг
Как да анализираме бизнес средата?
Какво представлява бизнес средата и защо нейното познаване е важно за бизнеса ни?
Практически стъпки за анализ на макро-средата и конкуренцията в бранша?
Как да анализираме микро-средата и профила на идеалните клиенти, доставчици, посредници и други аудитории в конкурентен план.
Полудневен тренинг
Как да идентифицираме точки на различие с конкурентите си?
Необходимо ли е да се разграничаваме от конкурентите?
Типология на конкурентите.
Какво представляват уникалните предложения за продажба (USPs – Unique Selling Points) и как да ги идентифицираме?
Позициониране на продукта/ бранда или как да разработим позиционна карта?
Стратегии за позициониране.
Шестчасов тренинг
Как да управляваме удовлетвореността и лоялността на нашите клиенти?
Какво представляват удовлетвореността и лоялността на клиентите и защо е важно да ги измерваме?
Един деликатен момент - измерване или управление на удовлетвореността и лоялността на клиентите?
Пирамида на клиентската лоялност.
Стъпки при измерване на удовлетвореността и лоялността на клиентите.
Тричасов тренинг
Как да изградим силен смислено различен бранд?
Кое е по-важно – продуктът, брандът или маркетингът и с кое да започнем?
Как да направим регистрация на търговска марка?
За някои тайни на брандинга.
Как се ускоряват вече създадени брандове
„Туристическият“ подход в бранд стратегията и как да го избягваме?
Полудневен тренинг
Правилата на играта. Открий лидера в теб!
Кои са правилата на играта?
Успехът – въпрос на лотария или не?
Парадокси на успеха.
Фази на успеха.
Роля на целите за успеха.
Верига на обстоятелства.
Посредственост или успех
Формулата на промяната.
Как да се позиционираме
като успешни?
Успехът като торта, като рецепта или като сладкарница?
Практически съвети за успех.
Двучасов тренинг