Водещи тенденции в обученито на кадри

Активното прилагането на иновации в обучението и развитието на екипите на малките и средни компании в сферата на услугите, както и B2B и B2C бизнесите, не само подобряват ефективността, но и укрепват културата на непрекъснато учене. Ето и някои от водещите тенденции:

Коучингът и AI
Оказва се, че според проучване на Gallup, 44% от мениджърите не са преминали през формално обучение, което подчертава нуждата от допълнителна подкрепа и развитие. С нарастващото натоварване на мениджърите, компаниите се обръщат към коучове и техните виртуални асистенти AI. Тези виртуални асистенти предлагат персонализирана подкрепа за кариерно планиране, комуникация и управление на екипи. Някой виртуални асистенти се използват от хиляди служители на 36 езика, благодарение на конфиденциалността и достъпността 24/7. Чрез коучинга служителите и мениджърите получават  персонализирана подкрепа, предлагат им се ролеви игри, симулации на решения и интеграции през онлайн платформи. Мениджърите се подготвят са управляват по-ефективно екипите си. Това води до 20% увеличение на производителността на служителите, според Financial Times.

Съвместни коучинг и менторски програми
В B2B и B2C контексти, особено в продажбите, компаниите внедряват програми за менторство и коучинг. Те включват структурирани сесии, неформални обменни сесии и използване на данни за проследяване на напредъка. Тези подходи укрепват екипната култура и повишават ефективността на продажбите .

Разширена реалност (XR) в обучението
Използването на XR технологии за обучение води до над 50% намаление на времето за изпълнение на задачи. Според WSJ фирмите прилагат все повече виртуална реалност като част от XR за работа с техните екипи. Компании като UPS и Walmart използват XR за обучение, което води до по-висока ангажираност и ефективност на служителите.
XR = AR (добавена реалност) + VR (виртуална реалност)+ MR (смесена реалност)
AR пример: През камерата на телефона си гледаш реална маса, но върху нея виждаш поставени виртуални предмети, които реално не съществуват.
МR пример: Холограмен модел, който можеш да местиш с ръка върху истинска повърхност.
VR пример: Обучение в симулирана среда – например трениране на обслужване на клиенти в напълно виртуална зала или магазин.

Влияние върху продажбите и ROI
Според проучване на Southern New Hampshire University (SNHU), направено през 2020г., възвръщаемостта на инвестициите от продажбени обучения е 353%, т.е. за всеки $1 инвестиран в обучение, компанията може да получи възвръщаемост от $4.53. Реално компаниите, които инвестират в обучение, са 57% по-ефективни в продажбите си от конкурентите си, посочва статистика на Dooly.ai, а поръчките при продажбите може да се увеличат до 47%.

Микрообучение и геймификация
Имплементиране на платформа за микрообучение, която използва AI за персонализиране на обучителните преживявания и интегрира елементи на геймификация, като награди и лидерски таблици. Компаниите, които инвестират в обучения на техния персонал съчетавайки ги с AI адаптирани технологии са 57% по-ефективни в продажбите си от своите конкуренти, според 5mins.ai, обявен за най-добрия обучителен инструмент за 2025г. При геймификацията се отчита:

  • Повишена ангажираност – участието в обучението нараства с 70%
  • По-добро задържане на знания – служителите запомнят 50% повече информация
  • Ускорен време до първа продажба – с 30% по-бързо от не-геймифицирани обучения

 

Вижте също от блога